القبض على صاصا بالمطار وهذا مافعله حمو بيكا

mainThumb
صاصا وحمو بيكا

10-08-2024 12:12 PM

وكالات - السوسنة

تضامن مغني المهرجانات المصري حمو بيكا، مع صديقه عصام صاصا، بعد أن تم القبض عليه في المطار على خلفية قضية دهسه شخصًا على الطريق الدائري.

وكتب حمو بيكا، في منشوره عبر صفحته الرسمية بموقع التواصل الاجتماعي فيسبوك: «ربنا معاك يا صاحبي ويفك كربك، أنت من أجدع الشخصيات اللي عرفتها، وحد جدع وابن بلد ومبتأذيش حد، فأكيد ربنا مبيعملش حاجة وحشة، وربنا هيقف جنبك، وكلنا في ظهرك وجنبك يا حبيبي ومتقلقش ربنا كبير».

واصطحبت قوة أمنية المطرب عصام صاصا من قسم شرطة الطالبية إلى محكمة جنوب الجيزة لعرضه على نيابة جنوب الجيزة لإعلانه بأمر الإحالة والتوقيع عليه ثم إعادته للقسم.

ومن المنتظر أن يتم اصطحاب عصام صاصا في مأمورية أمنية غدا الأحد من قسم الطالبية في الجيزة إلى محكمة زينهم في جنوب القاهرة، لحضور ثاني جلسات محاكمته في تعاطي المواد المخدرة.

ووصل مطرب المهرجانات عصام صاصا إلى البلاد قادمًا من الإمارات على متن رحلة وصلت إلى مطار سفنكس صباح اليوم وتم اصطحابه إلى قسم شرطة الطالبية وسط مأمورية أمنية.

ونشر مؤدي المهرجانات عصام صاصا، عبر صفحته الرسمية على موقع التواصل الاجتماعي فيسبوك ، فيديو له من دبي، وذلك بعد قرار نزوله إلى مصر بسبب الملاحقة القضائية ضده بسبب دهس شاب على الطريق الدائري.

وقال عصام صاصا: أنا دلوقتي نازل بلدي وممكن يكون الفيديو ده آخر فيديو ليه، وعاوز أتكلم معاكم في حاجات مهمة، ممكن تجرى لي حاجة، وممكن أتاخد في المطار، أنا عاوز أفهم الناس ايه اللي حصل معي بالظبط علشان الناس مش فاهمة حاجة.

وتابع عصام صاصا: أنا كنت راجع من شغلي رايح أجيب ابني أعمله عقيقة أفرح بيه، وأنا راجع في نص الدائري بالظبط ماسك نص الطريق، هو الله يرحمه ويحسن إليه أنا مخبطتوش من على الرصيف زي ما الناس بتقول والخبطة كانت على الشمال مش من اليمين . 

إقرأ المزيد : 






تعليقات القراء

لا يوجد تعليقات


أكتب تعليقا

لا يمكن اضافة تعليق جديد